Easylease logó

Gyakori Kérdések – autó tartós bérletről

Legtöbbször feltett kérdések az autó tartós bérlésével kapcsolatban.

HASZNOS INFORMÁCIÓK

KÜLFÖLDI ÁLLAMPOLGÁR, ILLETVE KÜLFÖLDI CÉG IS BÉRELHET AUTÓT?

Igen! Mind magánszemélyként, mind cégként is lehetséges!

 

MIT TARTALMAZ A BÉRLETI DÍJ?

Alapszolgáltatások:

• finanszírozás
• gépjárműadó
• kötelező biztosítás
• CASCO biztosítás
• kötelező szervizeltetés
• téli gumi biztosítása
• asszisztencia új autónál

Opcionális szolgáltatások:

• teljes körű szervizeltetés
• használtautó asszisztencia
• autópálya matrica szolgáltatás
• cseregépkocsi szolgáltatás

 

MIKOR ÉS HOGYAN KELL FIZETNI A BÉRLETI DÍJAT?

A szerződésben írtaknak megfelelően – előre történő folyamatos számlázás mellett – átutalással / készpénzzel: negyedévente, vagy havonta történik. Az utalásnak / készpénzes befizetésnek minden tárgyhó 5. napjáig be kell érkeznie.

 

MAGYARORSZÁGON KÍVÜL IS HASZNÁLHATOM AZ AUTÓT?

Igen, Európa földrajzi határain belül. Kivéve: Ukrajna, ahol egyedi engedéllyel lehetséges csak.

 

MIT KELL TENNI, HA ELLOPJÁK AZ AUTÓT?

A szerződésben megadott elérhetőségek valamelyikén felénk azonnal jelezni kell a lopást, valamint rendőrségi jegyzőkönyvet kell felvetetni. A forgalmi engedélyt és a kulcsokat haladéktalanul le kell adni részünkre.

 

MI A TEENDŐM, HA LEROBBANOK?

A nap 24 órájában hívható számunkon jelezni a problémát, hogy minél hamarabb szakszervizbe kerüljön az autó.

 

MATRICÁZHATOM / FÓLIÁZHATOM AZ AUTÓT?

A tartós bérlet során az autó matricázható és fóliázható, de a levétel után esetlegesen mutatkozó, ezek használata miatt jelentkező fényezési hibák helyreállítási költségei a bérlőt terhelik.

 

MIT KELL TENNEM, HA A SZERZŐDÉS LEJÁRATA ELŐTT KÍVÁNOM VISSZA ADNI, VAGY MÁSIKRA CSERÉLNI AZ AUTÓT?

Visszaadás esetén a járművet részünkre – előre egyeztetett időpontban -átadni, valamint 2 havi bérleti díjat a szerződés idő előtti megszűnéséből eredő kárként megfizetni; autó váltás (csere) kizárólag közös megegyezéssel, a Bérlő által kiválasztott másik autó megjelölése mellett ezen igényének részünkre történő bejelentésével kezdeményezhető.

 

A SZERZŐDÉS LEJÁRTAKOR KIÉ LEHET AZ AUTÓ?

A szerződés lejártakor vagy visszakerül az autó a bérbe adóhoz, vagy a bérlő illetve az általa megjelölt személy az árajánlatban rögzített maradványértéken megvásárolhatja az autót.

OPERATÍV LÍZING VAGY TARTÓS BÉRLET?

A két konstrukció nagyon hasonló és valóban rengeteg előnnyel jár a klasszikus autóhasználatokkal szemben. A lízing és a tartós bérlés között van azonban egy lényeges különbség. Míg operatív lízing esetén minden esetben elvégeznek egy alapos, mindenre kiterjedő hitelképességi vizsgálatot, addig az Easylease tartós autóbérlés során egy lényegesen egyszerűbb folyamat után tud, könnyen, gyorsan, biztonságosan a kiválasztott autóba ülni, továbbá a tartós autóbérlés rengeteg előnnyel is gazdagítja Önt az autóvásárlással szemben!

 

ALACSONY KEZDŐ ÖNERŐ

A tartós bérlet szerződésben foglalt kezdő befizetésének az átutalásával, a forgalomba helyezést követően használatba vehető az autó. Így megmarad Önnek az autóra szánt anyagi forrása, javítva ezáltal az Ön likviditását. Az autót úgy használhatja, mintha a tulajdonosa lenne.

 

A BÉRLETI DÍJ KÖLTSÉGKÉNT ELSZÁMOLHATÓ!

Az előre fizetett havi díj a finanszírozás mellett a szolgáltatások díját is tartalmazza, 100 %-ban leírható – mint igénybe vett szolgáltatás, ezáltal egyszerűbb a költségek elszámolása.

 

AZ ÁFA VISSZAIGÉNYELHETŐ

Amennyiben a bérletbe vevő magán- és üzleti célra is használja a bérbe vett járművet, úgy a bérleti díj ÁFA tartalmának mértéke 2019. január 1-től az egyszerűsített visszaigényléssel 50 % (útnyilvántartás vezetése nélkül). Ugyanakkor az általános szabályok alapján vezetett útnyilvántartással továbbra is lehetőség van ettől magasabb mértékű visszaigénylésre.

 

TERVEZHETŐ FIX HAVIDÍJ

A szolgáltatás díja pontosan tervezhető, mivel a bérleti díj magában foglalja a kapcsolt szolgáltatások (casco, kötelező biztosítás, gépjárműadó, kötelező szervizek, téli-nyári gumi) összegét is, így könnyebb elkerülni egy esetleges váratlan, nagy összegű kiadást.

 

KEDVEZŐ MARADVÁNYÉRTÉK

Tartós bérlet esetén a maradványérték a futamidő végével a valós piaci árakhoz van kalkulálva, így a Bérlőt semmilyen módon nem éri veszteség.

 

KOMPLEX SZOLGÁLTATÁSI MEGOLDÁS

A fizetendő havi bérleti díj a finanszírozásból és az alap-, illetve a Bérlő kérésének megfelelően az opcionális szolgáltatásokból tevődik össze. A gépjármű tartós bérlet nem csak pénzügyi finanszírozás a Bérlőnek, hanem az adott gépjárműhöz kapcsolódóan további szolgáltatásokkal párosul, amik ezáltal kényelmesebbé teszik a járműhasználatot.

ÁLTALÁNOS FELTÉTELEK

TERMÉSZETES, MAGÁNSZEMÉLYKÉNT

18. életév betöltése és rendelkezzen a szükséges érvényes okmányokkal (személyi igazolvány, jogosítvány, lakcímkártya)

 

CÉG, JOGI SZEMÉLYKÉNT

Cég hivatalos megnevezése, uniós adószám, székhely, ne álljon felszámolás alatt (!), a használók (maximum 5 fő) természetes személy esetén már felsorolt érvényes okmányai.

SZÁMLÁZÁS ÉS ADÓZÁS

A LEGKEDVEZŐBB FINANSZÍROZÁSI FORMA

A tartós bérlet – a 2019-es új törvényi szabályozásnak köszönhetően számviteli-, pénzügyi- és adózási szempontból is ma a legkedvezőbb finanszírozási formája lehet a gépjármű-beszerzésnek, -fenntartásnak és -kezelésnek.

 

KÖLTSÉGKÉNT 100%-BAN ELSZÁMOLHATÓ

A bérleti díj költségként 100%-ban elszámolható, továbbá az üzleti használat arányában az ÁFA is részben vagy egészben visszaigényelhető. (Vezetett útnyilvántartással akár 100%-ban, de 50%-ban vezetett útnyilvántartás nélkül).

 

SZÁMLÁZÁS / BÉRLETI DÍJ MEGFIZETÉSE

A szerződésben írtaknak megfelelően előre történő folyamatos számlázással, átutalással/készpénzzel: negyedévente, vagy havonta történik. Az utalásnak/készpénzes befizetésnek minden tárgyhó 5. napjáig be kell érkeznie.

 

A FOLYAMATOS SZÁMLA NEM TARTALMAZZA

– Üzemanyagköltségeket
– Parkolási díjakat
– Szabálysértési büntetéseket

Ezeket a Bérlőnek kell viselnie.

KÁRESEMÉNY ESETÉN

Ügyfélszolgálatunkkal a hét minden napjára 24 órás elérhetőséget biztosítunk. Bármilyen az autóval kapcsolatos probléma esetén hívja a +36/30-992-3393 telefoszámot vagy írjon az [email protected] e-mail címre.

 

KÁRBEJELENTÉSI KÖTELEZETTSÉG

Bérlő köteles az autóban keletkezett kár öt munkanapon belüli, telefonon vagy e-mailen történő bejelentésére a Bérbe adó felé.

 

CASCO BIZTOSÍTÁS ALAPJÁN

A bérlő viseli a keletkezett kár Casco biztosítás utáni önrészét, ha:

– a járműben keletkezett károkat a biztosító Casco alapján téríti
– a káresemény (baleset) a Bérlő saját hibájából keletkezett

 

CASCO BIZTOSÍTÁSI ÖNRÉSZ

A tartós bérlet során általunk a gépkocsikra alapból kötött Casco biztosítás keretében az önrész:

– 1000€, illetve 10%-os mértékű
– üveg- és / vagy szélvédő kár esetén 150€

Ettől eltérő minimum önrész kérése esetén kérje személyre szabott ajánlatunkat.

 

KÖTELEZŐ GÉPJÁRMŰ-FELELŐSSÉGBIZTOSÍTÁS ALAPJÁN

Amennyiben a káresemény bekövetkezését követően felelősségbiztosítás alapján indul meg a kár helyreállítása, úgy az ügyintézés gyorsítása érdekében mielőbb kérje meghatalmazásunkat.

 

BÉRLŐ FELELŐSSÉGE, KÁR VISELÉSE

A keletkezett kár teljes összegét a Bérlő viseli, amennyiben:

– jogosulatlan vezető (használati engedéllyel nem rendelkező személy) által okozott kár történik
– az általános karbantartás vagy kötelező szerviz Bérlő oldalán felróható elmulasztásából eredően keletkezik kár
– a kár bekövetkezése a gyárilag előírt minőségű/típusú üzemanyagtól eltérő betöltésből ered
– a kár bekövetkezése nem rendeltetésszerű használat következménye (pl,-versenyzés)
– a járművet alkohol, vagy bármilyen tudatmódosító szer befolyásoltsága alatt vezették
– illetve minden esetben, mikor a biztosító mentesül a kárviselés alól (pl,-lopás esetében, ha a forgalmi engedélyt is eltulajdonítják, mert az az autóban maradt)

HOGYAN TUDOK AUTÓT BÉRELNI?

Az Easylease által biztosított tartós autóbérlés során egy egyszerű ellenőrzési folyamat után tud, könnyen, gyorsan, biztonságosan az ön által kiválasztott autóba ülni. Célunk, hogy Ügyfeleink elégedett mosollyal üljenek be az általuk kiválasztott autóba.

 

AJÁNLAT KÉRÉSE

A kiválasztott autóra e-mail üzenetben megküldjük a hivatalos ajánlattételünket. Amennyiben az megfelel Önnek, úgy aláírva kérjük küldje vissza azt válasz e-mailben.

 

SZERZŐDÉS

Bonitás vizsgálat (hitel minősítés) nélkül a természetes vagy jogi személy (cég) adatainak a részünkre történt megadását követően kiküldjük a szerződést. Annak Ön (vagy a cég képviselője) általi aláírását követően kérjük azt visszaküldeni részünkre.

 

ELSŐ DÍJ (ÖNERŐ) BEFIZETÉSE

Az elfogadott ajánlatban szereplő – s a szerződésben is rögzített – kezdő, első díj részünkre történő átutalása.

 

AUTÓBEHOZATAL

Meggyőződünk az autó előéletéről, valós állapotáról. Amennyiben azt kifogástalannak találjuk a járművet német okmányokkal üzembe helyezzük, hazaszállítjuk. A hazaszállítás a bérlő kívánsága szerinti helyszínre történik. A hazaszállítás és üzembe helyezés költsége: 900-1300€.

 

AUTÓÁTVÉTEL

Az átadás előzetesen egyeztetett időpontban történik, igény szerint használati bemutatóval egybekötve. A szerződés aktuális havi bérleti díjának utalását ezt követően kell 48 órán belül elindítani, vagy az autót átadó kollégánk részére számla ellenében készpénzben megfizetni. Utóbbi esetben kérjük előre jelezni ily módon történő fizetési szándékát.